Training vrijdag de 13e, en dat was het zeker ;-)

Het eerste race weekend zit er al weer op en wat voor een!!!  Vrijdag de 13e waren het weer de eerste trainingen en hadden we de mogelijkheid om te bekijken hoe we vanuit de winterperiode er voor stonden, de eerste sessie verliep prima, rustig weer de baan verkennen en de gas en remmomenten oppakken. De tweede sessie ging nog beter ik door gelijk de 48ers in en dat was meer als prima, alleen in ronde 5 ging ik iets te hard de Strubben en voor ik het wist was de voorkant weg, op dat moment even balen, motor opgeraapt en de grindbak weer uit, alleen kuipschade en een hoop stenen aan boord, maar ik kon door en na een 50er gelijk weer de 48ers in dus dat zat wel goed. Bij binnenkomst zijn we aan de slag gegaan om de schade te herstellen wat uiteindelijk resulteerde in te laat klaar zijn voor de 3e sessie die ik op het einde met nog 3 ronden te gaan wel ben gaan rijden om te voelen of de motor technisch op orde was. Goeie dag ondanks de crash wel de tijden kunnen rijden waar ik vorig jaar mee geëindigd was en dat was top!!

Zaterdag de 14e

Q1; De 13e achter ons latend en de motor volledig cosmetisch weer nieuw opgebouwd te hebben, gingen we de eerste kwalificatie in,  doel zal het gehele seizoen zijn P1 daar gingen we dus ook voor, de omstandigheden waren alleen niet best, te lage temperaturen maakte het best lastig. Het was druk op de baan en ik kwam in veel verkeer terecht waardoor een geheel vrije ronde er helaas niet in zat, ik kon wel een redelijke tijd neer zetten met een 1:49.69 stond ik op dat moment op P2 op 0.7 sec. van P1.

Q2; Doel was duidelijk echter in de eerste ronden kwam ik wederom zoveel verkeer tegen dat ik na 4 ronden besloot de vrije ruimte te zoeken, in ronde 7 aangekomen was dit ook het geval, gelijk volle bak!! Echter bij het insturen van de Strubben was het wederom de voorkant die ik verloor met het insturen. Enorm balen!! ik was goed onderweg maar door een te ver  afgekoelde voorband was het gevolg wederom een crash. Met de tijd gezet in de eerste kwalificatie kwam ik uit op een 4e startplek. Op zichzelf een prima uitgangspositie voor de race, wederom werk voor het team om de motor klaar te krijgen voor de race.

De race; Bij de start op zich prima weg wel 2x een wheelie die ik wel goed op kan vangen, ik verloor wel wat momentum maar kon buitenom de haarbocht weer plaatsen goedmaken vol door en kwam op P5 de Strubben door. Na mijn snelste openingsronde tot nu toe, kon ik dit de eerste 2 ronden prima volgen achter de nummer 4, maar de nummers 1-3 liepen weg. Ik wilde net consolideren om dan een aanval in te zetten aangezien ik +3 seconden op het bord zag, echter was dit een misverstand en dacht ik dat ik de ruimte had achter mij, maar dit was naar de kop en daardoor ging ik iets te rustig de Strubben in en werd door 2 rijders gepasseerd aan de binnenzijde, terug naar P7. Dat was effe ruk maar goed geprobeerd mij te herpakken in de navolgend ronden en kon wel goed volgen, in ronde 9 was ik aangesloten bij de nummer 6 en kon mijn aanval voorbereiden, zoeken kwamen we de GT uit en daar zag ik de mogelijkheid om hem uit te remmen voor de haarbocht en daarna gelijk volle bak door te zetten, de rijder op P5 wel in het vizier maar met nog 4 ronden te gaan was het gat niet te overbruggen. De wedstrijd verder mooi vlak uit kunnen rijden met een snelste ronde 1:48.62 in ronde 12 ronde. Met uiteindelijk deze 6e plaats na de beide crashes dikke prima, had ook maar zo anders kunnen lopen, op naar de volgende race op 28 april.

Naast mijn 6e plaats heeft ook mijn teammaatje het echt super gedaan, Michelle heeft echt een geweldige wedstrijd gereden en uiteindelijk 7e geworden. Trots!! Al met al een top weekend waarbij ik het team enorm dankbaar ben voor alle hulp en het tot 2x toe prepareren van mijn motor, was echt top!!! op naar de volgende race en naar nog meer mooie resultaten.

Bij deze wil ik ook de sponsoren hartelijk bedanken voor het mogelijk maken van het uitoefenen van deze geweldige sport, zonder jullie is dit niet mogelijk, mijn dank daarvoor!!!