Race 4 , ONK Supercup 1000 TT Circuit Assen

Race 4 ligt al weer achter ons, het was best een lastige dag waarbij de grootste tegenstander ikzelf bleek te zijn. Ik was eigenlijk niet helemaal fit en had veel last van de training van vrijdag waarin we veel uitgeprobeerd hebben en dat was dikke prima maar vergde toch de nodige energie die ik voor mijn gevoel op de wedstrijddag nodig had, het is normaal geen enkel probleem, maar ik was er nu gewoonweg niet helemaal 100% fit en dat maakte het geconcentreerd rijden erg lastig.

 

Tijdens de 1e kwalificatie kwam ik goed op gang en zette redelijk vlot een goeie tijd na 2 ronden kreeg ik remprobleem, tijdens het bijstellen onderweg zette ik de hendel te ver weg en kreeg daardoor een verkrampte rechter hand en onderarm. Effe een leermomentje, wel de 15e plek op dat moment met een 1.46,5. Maar doorrijden ging helaas niet dus ik moest mijn kwali met 5 minuten op de klok vervroegd afbreken

 

Tijdens de 2e kwalificatie regende het licht het eerste deel voor op het circuit en daarna achter op, dat maakte de kwalificatie best lastig. Geen tijdsverbetering kunnen neerzetten maar het voelde prima en ik had met 11 ronden een goede test kunnen doen voor de wedstrijd. Ik was helaas wel teruggezakt naar de 22e plek. Zo close als dat het vorig jaar was in de Procup zo close is het nu in het middenveld van de Supercup en das wel gaaf!!

 

Na lang wachten was het om 17.55 dan eindelijk zo ver en ging de race van start. De start was goed, kwam super van mijn plek en kon mooi buitenlangs winst boeken, helaas wel een flinke crash recht voor mijn neus, ging gelukkig net goed en werd er niet in meegenomen en kon volle bak door en schoof door naar voren en kwam op de 17 plek terecht, was helemaal top, alles voelde goed en was agressief en scherp, had de aansluiting, kon niet beter!! Helaas na 3/4 ronde kwam de rode vlag. Naar binnen en wachten tot we weer konden. Opnieuw opladen en klaarmaken voor het 2e deel van de race. Dit werkte helaas niet in mijn voordeel. De Start was deze keer niet zo goed als bij de eerste keer, werd naar buiten gedrukt en kon na de haarbocht pas echt aansluiten verloor een paar plekken en dat was ruk. Maar goed gas op die lolly en door. Paar plekken winst kunnen pakken en uiteindelijk kwam ik op de 21 plek in niemandsland te rijden, kon mij echt niet goed concentreren en in een flow komen, het werd daardoor een lastige en zware wedstrijd, ik was echt enorm tegen mijzelf aan het knokken, uiteindelijk wel 21e geworden na een zware wedstrijd. Teleurstellend? NEE!!! Echt weer veel geleerd, was zwaar en dan toch nog 47 en 46ers kunnen rijden dat kon ik in het verleden echt niet. En de basissnelheid is gewoon echt goed. En voor het gevoel zit er nog meer in. Ik Kruip langzaam in het veld naar voren en dat voelt super Goed!! Leermoment is wel de vrijdag training voor een wedstrijddag niet te extreem testen wat ik nu heb gedaan. Op naar het volgende raceweekend van 25-27 september tijdens de Gamma Racingday als deelnemer en de Benelux Thophy gevolgd door de volgende ONK race op 2 en 3 oktober.

 

Mijn dank aan alle sponsoren die dit voor mij/ons mogelijk maken.

Gema Apparatenbouw, KFC, Stagebrothers, van Baal Sloopwerken, Advieskantoor van Velsen, van der Flier, Barmentloo autoschade en onderhoud, De Bruijn en Schoonderwoerd schilderwerken, Scorpion Helmets, Ralph Martens Motorsport, Wagenaar Engineering, Zwartwoud, Die Zwillinge, Hofland motoren, Wielfix, Floris’Hand, E. Van IJzendoorn bouw en vastgoedmanagement, Niftrik, Novo wonen en projectinrichting, MCW, Valter Moto, Ott Motoren, SMD Personeelsdiensten. Ahnendorp Tuning, Oosterwechel houten vloeren. HOP installaties. Spuiterij de wilde, Core engineering, RR Motorsports, Dunlop, Skippy Design, 2da, Bomba, Ten Kate Motoren.