FRANKRIJK DIJON RACE 5 en 6

Eindelijk was het dan weer tijd voor de mooiste baan op de kalender, Dijon et Prenois in Frankrijk, altijd een lange reis maar meer als de moeite waard. We hebben hier afgelopen jaar niet gereden dus het even zoeken tijdens de 1e en enige vrije training naar de snelheid en een goeie setting, tevens hadden we te maken met een andere keuze van de achterband, de 205 was niet meer bij Dunlop beschikbaar en we moesten over op de 195, daardoor was het stuurgedrag wel degelijk anders maar we konden voor Q1 het geheel aardig op de rails krijgen.

 

Q1 drukte op de baan maar dikkeprima, door de warmte was het wel echt smeren met de banden, maar goed dat mag ook met een asfalttemperatuur van 56gr. P2 in de eigen klasse op dit moment op naar Q2.

 

Q2 verliep alles anders als gepland, kon redelijk op gang komen maar naar 3 ronden viel de motor aan het einde van het rechte stuk stil, hij bleef wederom stationair lopen en er was geen gasrespons. Motor aan de kant gezet gereset en verder gereden, maar alle elektronica functioneerde niet meer. Geen snellere tijd neer kunnen zetten en uiteindelijk, beide races vanaf P6 starten helaas.

 

Race 1:

Close Racing in de kop van het veld, het was een heerlijke wedstrijd, na een goede start en lag ik op P4 na de eerste ronde, kop zat mooi dicht bij elkaar en het was vaak stuivertje wisselen, zelf van 4 naar 2 kunnen komen, maar in de strijd helaas uiteindelijk weer van 2 terug naar 4, was flink knokken en erg genoten van de strijd maar wel enorm balen dat het P4 is geworden. Op naar race 2.

 

Race 2:

BANDENPOKER !!! Het is het hele seizoen al raak wat dat betreft. Wat te doen. Slicks, regen voor slick achter of helemaal op regen??? Het laatste was het geworden. Bij de warm up lap was het wel duidelijk dat droog achter zeker een betere optie was, iedereen had verschillende keuzes gemaakt maar voor mij pakte het verkeerd uit. In het begin te voorzichtig van start gegaan. De start was prima maar om direct een goed race ritme op te pakken bleek lastig. Waren in een groepje behoorlijk aan het knokken voor P5 waarin ik uiteindelijk als 7e over de meet kwam, meer van verwacht van tevoren maar goed soms maak je de verkeerde keus, is niet anders. Op naar de dubbele race in Oschersleben.

Door de bovenstaande resultaten ben ik wel weer gestegen in het kampioenschap naar de 5e plaats, sta dus mooi weer in de top 5 maar de concurrentie is moordend en met een slechte klassering lig je weer buiten de top 5, dus op naar betere resultaten.